2018. december 19., szerda

Téli horgászat fontos kellékei

Az igazi pontyhorgász télen sem akasztja szögre a bojlis felszerelést, hiszen télen is követve egy-két íratlan aranyszabályt, nagy eséllyel foghatunk pontyot. Fontos, hogy a parton töltött óráinkat vagy esetleg napjainkat megfelelő ruházatban töltsük el, megkímélve magunkat egy kiadós betegségtől.
Szeretnék nektek egy két tippet adni, mire is érdemes költeni, ha téli pontyokat akarunk kergetni.

Az első és legfontosabb ruházati kellék egy jó minőségű thermo ruha.
Én személy szerint a Prologic Comfort Thermo Suit Max5-re tettem le a voksom, amely 100 vízálló szélálló, teljesen bélelt belül és nem utolsó sorban elég mutatós is a terepmintás megjelenésével.
Ár/minőségben szerintem az egyik legjobb a piacon. 4 féle méretben elérhető, így mindenki megtalálja a magára valót.

Prologic Max5 Thermo ruha szett a hideg időkre az egyik legjobb választás

Következő fontos része a téli szettünknek a megfelelő cipő/csizma. Enélkül mit sem érne a thermo ruha télen, hiszen legelőszőr a lábától kezd el fázni az ember. Itt lényeges szempont, hogy vastagtalpú, vízálló, jó szellőzőképességű és lehetőleg bélelt legyen a választottunk.
Én kipróbáltam a bakancsot és a csizmát egyaránt, viszont nekem a csizma sokkal hidegebb volt, mint a bakancs, ezért maradtam az utóbbinál.
Szintén a Prologic kínálatából lőttem magamnak egy modellt, méghozzá a Prologic Max5 Grip Trek-et. Nagyon jól passzol a thermo ruhához, tekintve, hogy ez is terepmintás és hát valljuk be sok pontyhorgász szeret a parton is jól kinézni. :)

Legfontosabb ruházati kellék télen a vastagtalpú bélelt bakancs

Mivel mindent a kezünkkel csinálunk, ezért fontos, hogy védve legyenek. Elég nehézkes csalizni az elfagyott ujjainkkal. :)
Ennél a terméknél fontosnak tartottam a bélést és a levehető ujjrészt a rugalmas használatért.
Nagyon kényelmes és praktikus a Prologic Max5 Neoprene téli kesztyű.
Teljesen vízálló, nyúlékony neoprén anyagból készült, kiváló kiegészítő a téli pecákhoz.


Egy jó kesztyű sosem hiányozhat a téli horgász ruházatunkból

Ezen felül viseljünk mindig sapkát, ami lehetőleg szintén egy jobb minőségű lehetőleg ne poliészter fejfedő legyen. Rengeteg féle márka, stílus megtalálható a horgász piacon, de én úgy gondolom erre a célra a legjobb a régi szovjet katonai usánka. Nekem bevállt. :)
Nem szép, de legalább meleg :)

Nagyjából ezek lennének az alapfelszerelések amiken nem szabad spórolni, természetesen a felsorolt márkák és típusok az én személyes kedvenceim, nem muszáj ezeket választani, csak szerettem volna egy irányt adni, hogy még is merre induljunk.

Mindezek mellett még szükségünk van sok-sok kitartásra és odafigyelésre, hogy sikerüljön a hófedte táj szépségében egy gyönyörű pontyot fotóznunk.

Ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikket, ahol útmutatást kaphattok a téli pontyozásról:
Téli horgász tippek ←KATT

Van valami, amit TE sosem hagysz otthon a téli pecák alkalmával?
Kérlek a bejegyzés alatt oszd meg velünk. :)

Sikeres telet kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése